1 februari 2019

Passie voor veilig werken Website

OVERZICHT

Onderzoek over de ‘passie voor veilig werken’ website en de potentiele verbeterkansen

DOELEN

  • Wat mijn bevindingen van onze website?
  • Wat werkt goed op de website?
  • Wie zijn de klanten die de website bezoeken?
  • Waar zijn ze naar op zoek?
  • Wat zijn hun bevindingen van de website?
  • Waarin wordt aan hun behoefte voldaan
  • Wat mist er nog?

 

Er zijn een aantal punten waar ik heel specifiek naar kijk op een website om tot een goede beoordeling te komen.

Deze expertise deel ik graag zodat wij er meteen mee aan de slag kunnen.

 

Een goede website

Eigenschappen

100%

Onderdelen

85%

Tips

65%

Beoordeel onze website

95%

SPECIFICATIES

Eigenschappen van een goede website

1

Biedt waarde aan de bezoeker

Focus me op het publiceren van unieke en waardevolle content voor onze lezers. Het is het doel van Google om bij een zoekopdracht de meest waardevolle/relevante websites bovenin te tonen.
2

Heeft een sterke positie in de zoekmachines

Het levert je elke dag weer grote hoeveelheden gratis bezoekers op waar jij als website eigenaar resultaat uit kunt halen. Kunnen wij nog tientallen dingen bij gaan doen om te geheel te versterken als:
• Goede title tags en meta descriptions
• Google vriendelijke url‘s
• Interne links (spinnenweb op je website)
• Gerelateerde artikelen en breadcrumbs
• Alt tags en title attributes
• Afbeeldingen optimaliseren
• Blogcategorieën optimaliseren
3

Heeft duidelijke doelen

Stel voor jezelf vast wat jij het liefste hebt dat je bezoekers op jouw website doen als:
• Productverkoop
• Contactformulier invullen
• Offerte opvragen
• Telefoonnummer bellen
• Reactie achterlaten
• Video bekijkenv
• Reactie achterlaten
• Video bekijkenv
4

Behaalt resultaat/is effectief

Ken je de 2-seconden regel? Onderzoek wijst uit dat een gemiddelde bezoeker op een website slechts 2 seconden de tijd neemt om te besluiten of hij/zij op die website blijft. Wat jij dus duidelijk moet maken binnen 2 seconden is:
1-Wie je bent (jouw bedrijf)
2-Wat je doet (welk probleem los je op)
3-Waarom de bezoeker zou moeten blijven.
Pas wanneer je die drempel hebt overwonnen kun je resultaten gaan behalen. Het moet voor een bezoeker duidelijk zijn wat er van hem/haar verwacht wordt.
5

Meet statistieken tot in detail

Uiteindelijk moet je alle statistieken van je website inzichtelijk hebben, wanneer je dat niet hebt kun je geen objectieve beslissingen nemen en ook geen maximale effectiviteit bereiken.
• Hoeveel bezoekers heb ik gekregen
• Waar kwamen die bezoekers vandaan
• Waar hebben zij in Google op gezocht
• Waar kwamen ze binnen op mijn website
• Hoe lang zijn ze gebleven
• Hoeveel pagina’s hebben ze bezocht en welke
• Hoeveel procent van de bezoekers meld zich aan voor de nieuwsbrief
• Hoeveel procent van de bezoekers koopt mijn product
• Hoeveel kost een bezoeker mij en hoeveel levert hij/zij op
6

Vormt een thuisbasis voor je business

Een goede internet marketing strategie heeft echt een duidelijke focus op community building. Er is niets zo krachtig als een sterke community binnen jouw achterban. Wat je met je website echt moet willen is dat het als een interactieve portal gezien gaat worden. Een verzamelplaats voor jouw achterban om met elkaar te communiceren.
7

Huisvest een community en stimuleert interactie

8

Stimuleert invloeden vanuit Social Media

Sharing is Caring, we leven in de tijd van het ‘sociale web'.
Een goede website maakt niet alleen dankbaar gebruik van social media invloeden maar stimuleert deze ook. Door in een blogbericht te vragen aan je lezer of hij/zij je bericht wil liken behaal je meestal al simpelweg twee keer zoveel resultaat t.o.v. wanneer je dit niet zou vragen.
Zorg ervoor dat je lezers je social media knoppen duidelijk zien maar ook dat zij de drang voelen om daar gebruik van te maken. Veel lezers denken hier niet meteen aan wanneer ze een goed stuk van je gelezen hebben.
9

Is een (sociale) autoriteit

Combineer autoriteit en social proof tot “sociale autoriteit” op je website.
Een goede website straalt autoriteit uit en niet alleen autoriteit door look and feel, ook door het sociale aspect. Veel tweets en likes bij je blogberichten zetten je ook op een hoger niveau.
10

Heeft een hoge stickratio en fijne usability

Veel bezoekers trekken is fantastisch maar je hebt er niks aan wanneer die bezoekers direct weer weg gaan. Zorg er dus ook voor de je website bezoekers vast houdt. Hoe lang blijven mensen bij je plakken. Een goede website heeft een heldere, overzichtelijke structuur welke een fijne gebruikerservaring oplevert. Mensen moeten ontspannen, zonder hoge concentratie een tijd op je website kunnen verblijven. Mensen ergeren zich vaak aan:
• Veel donkere kleuren
• Onleesbare teksten (kleur en lettertype)
• Bewegende onderdelen
• Zelf startende video’s en audio’s
• Achtergrondmuziek
• Pop-up vensters
• Lang moeten zoeken naar bepaalde onderdelen/informatie
11

Heeft een professionele/heldere look and feel

12

Is de ultieme werknemer

Een goede website kan een hoop voor jou betekenen als “digitale werknemer”, denk hier maar eens aan:
• Site geeft antwoorden op vragen (blog, kennisbank, FAQ, zoekfunctie)
• Site heeft een inspirerende werking (interne links, video’s)
• Site is een verkoopmedewerker met een getest verhaal (salespage, splittesten, AIDA Model)
• Site wordt nooit moe
• Site heeft nooit een slechte dag
• Site gaat niet op vakantie, weekend of snipperdag
• Site faciliteert de community
• Site stimuleert interactie
• Site wijst mensen de juiste weg
• Site zet User Generated Content om in waarde (reacties dragen bij aan SEO)
13

Bespaart jou een hoop tijd (DRY Principe)

Een effectief en overzichtelijk ingedeelde website zorgt ervoor dat jij het DRY Principe toe kunt passen: Don’t Repeat Yourself.
Dit linken gaat allemaal automatisch. Ook alle opmaak, functionaliteiten, SEO aspecten enzovoorts zijn van bovenaf ingesteld zodat ik alleen nog maar kale tekst in de site hoef te plakken.
14

Is gebouwd voor de lange termijn

Mensen zijn van nature gericht op korte termijn resultaten en die zijn ook belangrijk. Alleen moet je qua website in eerste instantie inzetten op een lange termijn strategie zodat je een sterke positie in Google verwerft en die ook vast kunt houden.
Tipssen voor een goede website
1. Doelgroep
2. Doel van de website
3. Look and Feel
4. Inrichting
5. Content is king
6. Conversiegerichtheid
7. Laadtijd
8. Gebruik van Favicon
9. Contactpagina
10. Responsive
Onderdelen van een goede website

  • Headline
  • Sub-headline
  • Primaire Calls-to-action
  • Ondersteuning van afbeeldingen
  • Voordelen
  • Sociaal bewijs
  • Navigatie
  • Inhoudsaanbieding
  • Secundaire call-to-action
  • Kenmerken
  • Resources
  • Succesindicatoren
  • Website Teksten

 

Beoordeel de website Passievoorveiligwerken

  1. Inhoud Vanuit het oogpunt tekst
  2. Inhoud Vanuit het oogpunt ontwerp